Ders:Programlama
Konu:Visual Basic'te hata kodları
5.ÖĞRENEN KATILIMI:
*Sınıfta Ya da Etkinlikler Sırasında Öğrenenlerin Bilgiyi İşlemesi: Öğrenci ne kadar derse katılırsa öğrenme de o kadar artacaktır. Soru cevap yöntemi, gösterip yaptırma vb. yöntemler kullanılarak öğrenci katılımı sağlanacaktır. Uygulama sırasında öğrencilere projeler verilmeli ve bunlar kontrol edilmelidir. Uygulama sırasında proje verilmesinin nedeni öğrencileri ezberci mantıktan uzaklaştırmaktır. (Kopyala-yapıştır gibi…) Derse aktif katılımın ortalamayı etkileyeceği söylenirse derse aktif katılım daha da artacaktır.(Aktif katılım 10 puan olacaktır.)
Ayrıca dönütler ve pekiştireçler vererek aktif katılımı sağlayabiliriz.
6.DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRİP DÜZELTME:
*Öğretim Öncesi, Sırası Ve Sonrasında: Hata kodları dersinden önce öğrencilerin kod yazarken hata yapıp yapmadıkları kontrol edilir ve değerlendirilir. Hata kodları konusunu anlatırken verilen örneklerin anlaşılıp anlaşılmadığı yazılan programlardan kontrol edilir ve değerlendirilir. Dersi anlattıktan sonraki haftalarda öğrencinin hata yapıp yapmadığı gözlemlenir ve değerlendirilir. Edindiğimiz bilgiler bir sonraki basamakta bize rehber olacaktır.
*Öğrenen, Medya Ve Yöntemlerin Değerlendirilmesi: Öğrenen değerlendirilmesi için hem uygulama hem yazılı sınav yapılmalıdır. Bunlardan sadece biri ile ölçme değerlendirme yaparsak eksik ölçmüş olabiliriz ve hedeflere tam olarak ulaşıp ulaşılmadığını anlayamayabiliriz. Çünkü hedeflerimizde psikomotor ve bilişsel boyuta dair hedef davranışlar bulunmaktadır. Bunun için öğrenen değerlendirilmesinde 1 uygulama 1 yazılı sınav yapılmalı ve aritmetik ortalama alınmalıdır.(Sınavlar 90 üzerinden değerlendirilecektir.) Ayrıca ortalamaya 10 puan üzerinden aktif katılım puanı eklenmelidir.
Medya ve yöntem değerlendirmesinde ise bir basamak önceki veriler kullanılacak. Toplanan verilerin tümünden yola çıkarak gelişim tablosu hazırlanır. Gelişim tablosunda bir değişiklik yoksa veya düşüş varsa yöntem ve materyal değiştirilmelidir. Fakat gelişim tablosunda yükselme varsa medya ve yöntemler kullanılmaya devam edilmelidir.
Öğrencilerin derse katılımı, uygulama sırasında öğrenenlere projeler verilmesi sınıfta öğrenmenin etkin bir biçimde sağlanmasını arttırmıştır. Öğrenenleri ezberci yaklaşımdan uzaklaştırmak öğrenmenin kalitesini ortaya koyacaktır. Ayrıca öğrencilerin değerlendirilmesi hem uygulama hem de yazılı sınav yapılması öğrenmenin tam bir ölçme fazında gerekliliğini arttıracaktır. (Ferhat kaya bunu beğendi :) )
YanıtlaSilteşekkür ederim Ferhat.her şey öğrenciler için:)
YanıtlaSilTebrik ederim Şeyda öğrencilerin öğrenmesi için herşeyi düşünmüşsün Kopyala yapıştır mantığına bile engel olmaya çalışmışsın öğrencilerin senden çekeceği var gibi :)) Her basamağı ayrıntılı olarak işleyip öğrenciler üzerindeki etkisini yazmakla kaliteyi artırmışsın ellerine sağlık...
YanıtlaSilTeşekkür ederim Eylem:) eskiden bize sıkıcı gelen şeyler aslında yararlıymış öğretmen olma yolunda ilerlerken insan daha iyi anlıyor bunu:)beğenmene sevindim canım
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilşeyda öncelikle tebrik ederim.bu tür programlama derslerinde çok iyi biliyoruz ki öğrenme sadece sınıfta öğretmen tarafından gerçekleşmiyor öğrenci katılımının hat safhada önemli olduğu derste çok iyi tasarlamışsın eylemin dediği gibi senden çekecekleri var :) yine eylemede söylediğim gibi ödevinizi tek bir kayıtta birleştirseydiniz daha düzenli olurdu diye düşünüyorum tşkkrlr:)
YanıtlaSil