Ders:Programlama
Konu:Visual Basic'te hata kodları
2.HEDEFLERİN BELİRLENMESİ:
*Hedeflerin ABCD'si:
=>Topluluk(Audince):Malatya Anadolu Kız Meslek Lisesi Bilgisayar bölümü 2.sınıf öğrencileridir.
=>Davranış(Behavior ):Programlama dersinden sonra öğrenci program geliştirirken hata yapma oranını en aza indirir.Hata kodlarıyla karşılaştığı zaman ise hatanın nereden kaynaklandığını ve ne yapması gerektiğini bilir.(Ayrıntılı bilgi Beklentiler bölümünde vardır.)
=>Koşullar(Conditions ):Davranışın gerçekleşeceği ortamın koşulları ideale yakın olmalıdır.Öncelikle bilgisayar laboratuvarı olmalı ve laboratuvar en azından her 2 öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde olmalıdır.Elektrik kesintilerine karşı jeneratör ve lisanslı Visual Basic programı olmalıdır.Ayrıca bu programı öğrencilere taşınabilir bellek veya cd yoluyla dağıtılmalı ve evde çalışmaları sağlanmalıdır.Slayt için projeksiyon olmalıdır.
Ortamda ışık geçirmeyen perdeler olmalıdır.Laboratuvar ortamı sessiz,temiz ve düzenli olmalıdır.(Bunları yaparak öğrencinin motivasyonunu ve doğal olarak anlamasını arttırabiliriz.)
=>Derece(Degree):Lise 2. sınıf bilgisayar bölümü öğrencilerden BÖTE 2.sınıftaki öğrencilerden beklenen davranışlar beklenemez.Lise seviyesine uygun olan derece, öğretilen hata kodlarını tanıması ve bu hata kodlarıyla karşılaştığında nasıl davranması gerektiğini bilmesidir.Ayrıca yaptığı hatalardan ders çıkararak mümkünse hatalı kod yazımını minimum düzeye indirmesi beklenir.
*Beklentiler:
a.Bilişsel
Bilgi : Öğrenci hata kodlarını bilir.
Kavrama : Hata kodlarının ne anlama geldiğini bilir.
Uygulama : Hata kodu problemlerini çözer.
Analiz : Bu hata kodlarını parçalara ayırabilir.
Değerlendirme: Öğrenci karşılaştığı hata kodlarını değerlendirip hatayı sonuca ulaştırmak için(hatayı ortadan kaldırma) en kısa yolu seçer.
Alma : Hata kodlarının farkında olur.
Yanıtlama : Hata kodlarına sebep olacak yazılımdan kaçınır.
Değer Verme : Hata kodlarını çözmeyi sever.
Organize Etme : Karşılaşılan hata kodlarını anlayabilmek için bir yazılım geliştirir.
Bütünleştirme : Okulda karşılaşılan hata kodları hakkında bilgi almak için başvurulan öğrencidir.
c.Psiko-motor
Algılama : Hata kodlarının yardımcı olacağına inanır.
Kurgulama : Hata kodlarını çözerken yapılması gerekenleri kurgular.
Kılavuz yapma : Öğretmenine bakarak hatayı nasıl çözdüğünü izler ve uygular.
Mekanikleşme : Hata kodlarını kendi çözebilir hale gelir.
*Bireysel Farklılıklar:
Hata kodlarının öğretilmesinde bireysel farklılıklar göz önüne alınmalıdır.Öğrencilerin bazı bedensel engelleri olabileceği gibi öğrenme ve anlama hızı da farklı olabilir.Ayrıca dersin anlatıldığı gün öğrencinin ruhsal durumu da değerlendirme esnasında dikkate alınmalıdır.
gerçekten iyi bir konu seçilmiş. Eğitim aldığım süre içinde öğrencilerin bir programlama dili öğrenirken en çok hata kodlarını çözemediklerini gözlemledim. Öğrencilerin ruhsal durumunun değerlendirme esnasında dikkate alınması gerçekten çok önemlidir.
YanıtlaSilsıradaşı bi konu seçmissin öncelikle tebrik ederim çünkü gördüğüm kadarıla coğumuz ilköğretim 1 kademeyi konu almışız..
YanıtlaSilönerilerde bulunmak istiyorum uygulama bölümünde Visual Basic hata kodlarından en çok karşımıza çıkanları uygulama bölümünde dile getirerek öğrencilerin en çok hangi hata kodlarını yapan bir tablo oluşturabilirsin bu sayede öğrenciler daha bilinci olacaktır örn. Return without GoSub hata kodunun kullanılma sıklıgı 20 öğrencide 5 kişi ise bunu bir grafikle blog adresıne uygulama bölümüne yerleştirebilirsin..
öncelikle önerin için teşekkür ederim.Bir tablo geliştirdim ama senin bahsettiğin gibi değil.şöyle ki öğrencilerin benim dersimden önceki uygulamalarda yaptıkları hatalar,bunları düzeltebilmeleri ve bir daha hata yapmamaları.14 öğrenci yaptığı hatanın farkında 3ü farkında değil gibi...
YanıtlaSilhata kodlarını öğretirken söylediğin teknik işe yarayacaktır.teşekkür ederim
merhabalar,
YanıtlaSilseyda öncelikle ellerine saglık. guzel hazırlamıssın belki bazı yarıntılı bilgiler revize edilebilir. Emrullah onerin gayte yerinde.
ellerine saglık
slm güzel başarılı bir çalıma olmuş ama düzen biraz dağınık olmuş gibi geldi bana(erol eksik)
YanıtlaSilşeyda öncelikle çok güzel bi konu belirlemişsin tbrklr emegine saglık birhan arkadaşımızında dediği gibi ögrenciler programlama dillerini öğrenirken yaptıkları hataların analizini yapabilseler öğrenmeleri daha rahat ve kalıcı olacaktır.ama şu eleştiriyi yapmak istiyorum böyle bir uygulama yapabilmek için baya bir süre ayırmak gerekecek bu konu içinde bu kadar uygulama yapmak tutarsız olacaktır diye düşünüyorum..
YanıtlaSilşeyda güzel bir konu seçmişsiniz. Öğrencilerin yaptıkları hataları analiz etmen ferhadın da dediği gibi çok zamanını alacaktır. eminim ki hatalar analiz edilseydi dört dörtlük bir tasarım olacakdı ama yine de çok güzel olmuş emeklerine sağlık (Habib Alpaslanoğulları)
YanıtlaSil