12 Mayıs 2011 Perşembe

ASSURE MODELİ AŞAMALARI


Ders:Programlama
Konu:Visual Basic'te hata kodları
1-ÖĞRENENLERİN ANALİZİ:
*Genel Özellikler: 
 Öğrenciler Malatya Anadolu Kız Meslek Lisesi ikinci sınıf öğrencileridir.Kız lisesi olduğundan dolayı sınıfın tamamı kız öğrencilerden oluşmaktadır.Öğrencilerin çoğunun ailesi orta gelire sahiptir.Öğrencilerin 3 tanesi kişisel bilgisayara sahipken 8 tanesi ise masaüstü(ortak kullanılan)bilgisayara sahiptir.Öğrencilerden 7 tanesinin internet bağlantısı bulunmaktadır.Bilgisayarı veya interneti olmayan öğrencilerin internet kafede ders çalıştıkları öğrenilmiştir.[sınıf mevcudu:17]
*Ön Yeterlilikler:
 Öğrencilerin programlama(Visual Basic) dersine olan ilgisi yüksektir. Öğrencilerin çoğu derse  hazırlıklı gelir. Fakat öğrenciler program yazımında hata yaptıkları için ilgileri dağılır.Bu da programlama mantığını  anlayamamalarına neden olmaktadır. 
*Öğrenme Stilleri:
Öğrencilerin öğrenme stilleri derslere göre farklılık göstermektedir.Öğrencilerin çoğu programlama dersinde programlamanın mantığını anlarken,diğer derslerde ezber yapmaktadırlar. Bizim konumuz olan programlama derslerinde çalışma mantığını öğrendikleri için bizim işimizi kolaylaştıracaktır.Çünkü Bilgisayar bölümü okuyan bir öğrenci sürekli programlarla iç içe olacaktır.Ayrıca yapılan görüşmelere göre ders anlatımının ardından gösterilen bir örnek sonrası verilen ödevin öğrenmeyi pozitif etkilediği gözlemlenmiştir.

2 yorum:

  1. bir programda hata yapılan yazım hatası veya mantık hatası sonucunda ilgilerinin dağıldığı doğru bir tespit. hata kodlarının öğrenilmesinin önemi burada ortaya çıkmaktadır.

    YanıtlaSil
  2. Evet gerçekten önemli hata kodlarının öğrenilmesi.Bu dersten sonra öğrenciler program yazmaya daha iyi konsantre olacak diye düşünüyorum

    YanıtlaSil